یادواره شهدای بلوار آیت الله کاشانی قم

شهدا راهتان را ادامه می دهیم .

یادواره شهدای بلوار آیت الله کاشانی قم

شهدا راهتان را ادامه می دهیم .

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر.
رسول خدا(ص) می فرماید :
بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست.
وسائل الشیعه، ج11، ص10، حدیث 21

بایگانی

شهید حسین باقری

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ

         شهید  حسین باقری    


بیوگرافی شهید حسین باقری

نام پدر :

اصغر

محل تولد  :

زنجان

تاریخ تولد  :

1343

اعزامی  :

طلبه

محل شهادت : 

سنندج

تاریخ شهادت :

13/6/60

مزار شهید :

شیخان

وصیت نامه  :

نداریم.

 



 

عنوان خاطره: بی­سَر و سامان

سَر زمین مشغول جمع­آوری عُلوفه بودم که یکی از اهالی روستا آمد نزدیک من و گفت که آقای باقری از داخل شهر چند نفری به دنبال شما آمدند و کاری دارند. وقتی نزد آقایی که از شهر آمده بودم رفتم و پرسیدم چه شده و با من چه کاری دارید گفتند که با ما باید به زنجان بیایید و پسرتان را تحویل بگیرید گفتم: حسین! مگر کجاست چی شده؟ آنها گفتند: چیز مهمی نیست فقط چند برگ  اعلامیه از او گرفته­اند و شما را هم می­خواهند که ایشان را آزاد کنند و تعهد بگیرند. وقتی با آنها به شهر قم رفتم و به دیدن پسرم، در کمال ناباوری با جسد نیمه­جان او روبرو شدم. آن ساواکی­های از خدا بی­خبر به قدری حسین را شکنجه کرده بودند که جای سالم بر بدنش نمانده بود، آنها به طرز وحشیانه ­ای با آب جوش سماور تمامی بدن او را سوزانده بودند حتی جای ته سیگارهای سوخته هم روی بدنش مانده بود. خواستم او را به روستا بازگردانم که حسین راضی نشد و گفت: که مادرم طاقت دیدن مرا ندارد و در ثانی اگر مرا با این وضع جا­به­جا کنید نمی­توانم دوام بیاورم. پس بهتر است که در شهر معالجه شوم.

چند روزی را برای معالجه در شهر ماندم و پس از مدت کوتاهی او را به روستا آوردم بعد از گذشت چند ماهی بهبودی نسبی برای او حاصل شده بود امّا باز حسین دست­بردار نبود و دوباره فعالیتهای سیاسی­اش را از سَر گرفت و همیشه می­گفت که من خودم را نذر امام حسین (ع) کرده­ام و باید قربانی او شوم. و بالاخره هم در یکی از مساجد سنندج وقتی که مشغول وضو گرفتن بود منافقین کوردل ایشان را به شهادت رساندند. شهادت گوارای وجودش.

                   بَر دَر میخانه رفتن کار یک رنگان بود               خودفروشان را به کوی می­فروشان راه نیست!








































  • خادمین شهدا

شهید حسین باقری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی